dziwne auto
BLOG

Najdziwniejszy samochód na świecie – ranking

Słyszałeś o Lamborghini LM002, Nissanie Cube i BMW Isetta 300, ale jaki jest najdziwniejszy w produkcji? Czytaj dalej, aby poznać odpowiedzi na te i inne pytania! Nie jest zaskoczeniem, że te pojazdy zostały uznane za jedne z najdziwniejszych w produkcji! Co sprawia, że są tak wyjątkowe? Mamy dla Was listę najdziwniejszych samochodów, jakie kiedykolwiek powstały.

Nissan Cube

Nissan Cube to dziwnie wyglądający pojazd. Jego obły, pudełkowaty kształt i asymetryczna tylna szyba sprawiają, że jest to osobliwie wyglądający pojazd. Silnik napędzający Nissana Cube to 1,6-litrowy wolnossący silnik rzędowy, który jest nieco mocniejszy niż w Civicu czy Mazdzie. Jego prędkość wynosi około 111 mph, a od 0 do 60 mph jest w stanie osiągnąć w jedenaście sekund. Samochód był produkowany na rynek północnoamerykański, ale od tego czasu został wycofany z produkcji. Samochód nie jest już produkowany w Japonii.

Kilka lat po premierze w Japonii, Nissan Cube został wprowadzony na brytyjskie drogi. Był to wyjątkowy samochód, który odważył się być inny i zdobył serca publiczności. Nie przypominał Fiata Multipla ani żadnego innego samochodu dostępnego wówczas na rynku i szybko stał się kultowym klasykiem. Cube miał zabawne wnętrze, w tym okrągłe okna i szklany dach. Jeszcze bardziej imponujące było to, że samochód miał tempomat i bagażnik na tylnej klapie. Kiedy został wydany, Cube kosztował PS14,000 (około 11,000 dolarów).

Cube jest tak wyjątkowy, że jest uważany za najdziwniejszy samochód na świecie. Jego konstrukcja jest tak niezwykła, że znalezienie odpowiedniego samochodu dla niego jest praktycznie niemożliwe. Przednie i tylne drzwi otwierają się na bok, co czyni go niewygodnym do wsiadania dla pieszego. W przeciwieństwie do innych pojazdów, Nissan Cube posiada również okrągłe reflektory i wzór falującego basenu we wnętrzu.

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, co sprawia, że samochód wygląda tak dziwnie, może to być Nissan Cube. Samochód został pierwotnie wyprodukowany przez Reliant Motor Company, a jego unikalny projekt jest źródłem kontrowersji i fascynacji. Pomimo polaryzującego wyglądu, jest on niezwykle praktyczny i nadal jest szeroko produkowany. Pomimo swojego nietypowego wyglądu ma wielu fanów i ma bogatą historię. Można go zobaczyć na wielu filmach.

Leyat Helica

Leyat wynalazł Helicę, samolot, który nie był zasilany benzyną, ale elektrycznością. Jego trzy koła znajdowały się z przodu i z tyłu, a pojazd był napędzany przez olbrzymie śmigło. Silnik Scorpion o mocy ośmiu KM napędzał dziwną maszynę. Ważyła ona około 250 kilogramów i była sprzedawana za zaledwie 5 dolarów. Leyat wyprodukował tylko 30 samochodów, które nazwano Helicas. Ale dziwny samochód nie został zaprojektowany jako jednorazowy samochód wysokiej koncepcji.

Śmigła Leyat Helica były oryginalnym problemem tego samochodu. Było ono okrągłe i nieprzyzwoicie brzydkie. Samochód nie był osłonięty i łatwo było zabić pieszych, gołębie i pasażerów. Samochód był wielką klapą, ale obecnie jest wykonany z siatki drucianej. Gdyby to był prawdziwy samochód, byłby głośny, widoczny i zabójczy.

Pierwotnie Leyat Helica był tylko prototypem. Tak naprawdę został zbudowany po tym, jak Leyat już opracował ideę helikoptera. Pierwszy model produkcyjny powstał w 1919 roku, a Leyat słynnie pojechał nim na front I wojny światowej. Samochód był pożeraczem gazu i kilkakrotnie mniej wydajny niż dzisiejsze samochody. Trudno ocenić jego wydajność, ponieważ konfiguracje układów napędowych były wtedy tak różne.

BMW Isetta 300

Jeśli chodzi o samochody, BMW Isetta 300 jest jednym z najdziwniejszych. Ten mikrosamochód z lat 50. miał tylko przednie drzwi i miał kształt jajka. Miał jednocylindrowy silnik i był najlepiej sprzedającym się jednocylindrowym samochodem na świecie. Nawet dziś samochód ten jest poszukiwanym klasykiem. Jego dziwaczny kształt i unikalna konstrukcja sprawiły, że jest to najdziwniejszy samochód na świecie.

BMW Isetta zostało pierwotnie wyprodukowane przez włoską firmę Iso SpA. W 1961 roku był najlepiej sprzedającym się jednocylindrowym samochodem na świecie i zajmował piąte miejsce pod względem zużycia paliwa. Jednak jego dziwny kształt i nieporęczna konstrukcja utrwaliły jego miejsce w historii motoryzacji. W połowie lat 60-tych BMW przerobiło Isettę i skonstruowało jej układ napędowy wokół jednocylindrowego, czterosuwowego silnika motocyklowego BMW. Samochód produkował trzynaście koni mechanicznych. Isetta miała tylko dwanaście oryginalnych mil i została sprzedana za 600 dolarów.

Jego unikalny projekt powstał, gdy rząd niemiecki zmienił przepisy dotyczące pojazdów mechanicznych. W 1956 roku kierowcy mogli prowadzić tylko samochody określonej klasy, takie jak motocykle. Nowe przepisy zabraniały również eksploatacji pojazdów silnikowych o pojemności poniżej 250 cm3. Inżynierowie BMW przeprojektowali silnik Isetty tak, aby mógł on wytwarzać większą moc, zachowując jednocześnie elastyczność na pochyłościach.

BMW Isetta została zaprojektowana do jazdy po drogach wiejskich i miejskich. Jego pierwsza autostrada w Wielkiej Brytanii została otwarta w 1959 roku. Nawet wczesne modele Morrisa Minora mogły ledwo osiągnąć 97 mph. Po tym jak brytyjska Narodowa Służba Zdrowia zaczęła używać Isetty do transportu osób na wózkach inwalidzkich, zaprzestano jej produkcji. Wyjątkowość samochodu skłoniła wielu do odtworzenia go w formie repliki. W rzeczywistości niektórzy uważają, że może to być nawet prawdziwy samochód.

Lamborghini LM002

Lamborghini LM002 to potężny samochód terenowy, który został opracowany w latach 80-tych, zanim SUV-y stały się popularne. Samochód został stworzony jako zamiennik dla Lamborghini Cheetah, ale kiedy Humvee wygrał kontrakt wojskowy w USA, powstał LM002. Szpiedzy Lambo twierdzą, że miał to być ostateczny SUV.

Zainteresowanie Lamborghini samochodem terenowym trwało po tym, jak bracia Mimran kupili firmę w latach 80-tych. Bracia ci wzięli firmę samochodową i dali jej nowe życie. LM001 był prototypem z silnikiem V8 z tyłu. Firma zezłomowała prototyp i zamiast niego zbudowała LM002. Pojazd znajduje się obecnie na Południowej Florydzie i zostanie pokazany podczas Miami Concours.

Pierwszy model Lamborghini LM002 został zaprezentowany na Brussels Auto Show w 1986 roku. Został on nazwany przez media „Rambo Lambo”. Samochód należał wcześniej do Sylvestra Stallone i byłej żony Patricka Mimrana. Andrea Barenghi, francuski kierowca wyścigowy, kupił samochód w połowie lat 90. i zamierzał ścigać się nim w Rajdzie Dakar.

LM002 został początkowo zaprojektowany dla wojska. Nigdy nie został sprzedany publicznie, ale kolekcjonerzy zainteresowali się niezwykłym projektem. Samochód został początkowo opracowany jako samochód terenowy dla włoskiej armii, ale wersje cywilne były później produkowane. Samochody te posiadały pełną skórzaną tapicerkę, przyciemniane elektryczne szyby, klimatyzację i systemy stereo klasy premium zamontowane w konsoli dachowej.

Wartość LM002 utrzymuje się na wysokim poziomie od czasu jego pierwszego pojawienia się w 1987 roku, kiedy to Chrysler wprowadził go do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Cena samochodu spadła później poniżej wartości sześciocyfrowych. Jednak w 2010 roku SUV-y o wysokich osiągach stanowią dużą część rynku motoryzacyjnego, a kolekcjonerzy dostrzegają teraz jego historyczne znaczenie. To naprawdę rzadkie znalezisko! cunoaște Fakty o Lamborghini LM002

Chrysler Gilda

W 1955 roku kierownictwo Chryslera zamówiło Gildę, samochód koncepcyjny w kształcie turbiny gazowej. Jeździł po świecie z 1,5-litrowym silnikiem OSCA. Osiem lat temu kupił ją pewien Kalifornijczyk za 125 tys. dolarów. Dziś kolekcjonerzy Gildy wciąż próbują określić jej prawdziwą wartość. To fascynujące auto, ale może nie być najbardziej praktyczne w codziennym ruchu.

Samochód napędzany turbiną może osiągnąć 160 mph, co jest dużo jak na pojazd z lat 50. Posiada oryginalne opony poprzeczne CEAT oraz hamulce i zawieszenie dostosowane do okresu. Pomimo swojej unikalnej konstrukcji, nadal jest niesamowicie szybki! A to tylko jego punkt wyjścia. Ale jak ten samochód poradziłby sobie na współczesnej autostradzie? Czy spróbowalibyście się nim przejechać?

Jakkolwiek dziwnie może brzmieć ten samochód, ma on fascynującą historię. Choć może nie jest to najdziwniejszy samochód na świecie, to ma zaszczyt być najbardziej niezwykłym samochodem na świecie. Jego silnik odrzutowy nigdy nie został użyty, ale był prototypem do testowania przyszłości samochodów. Kilka innych samochodów było jeszcze dziwniejszych. Wśród nich był niesławny Chrysler Turbine Car, który był napędzany silnikiem turbinowym. Ale, niestety, samochód nigdy nie wszedł do produkcji.

Chociaż „Gilda” nie jest już produkowana, była prototypem dla nowej koncepcji projektowej firmy. Chrysler Streamline X, znany również jako „Gilda”, zadebiutował w 1955 roku na Turin Auto Show. Pierwotnie liczono, że zapewni większą aerodynamikę, ale projektanci samochodu zamiast tego wybrali podwozie z kwadratowych rur z aluminiowym nadwoziem.